Forums
Welcome to Live View – Take the tour to learn more
Start Tour
There is currently 1 person viewing this thread.
caramba
16 May 12 11:50
| Topic/replies: 157,947 | Blogger: caramba's blog
No more tennis this year. Text is in swedish, but feel free to use Google translate.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=179&grupp=6483&artikel=5110374

– Det är väldigt jobbigt för mig just nu och jag vill inte uttala mig förrän min presskonferens den 21 maj, säger Robin Söderling till SVT Sport.

Den 27-årige tennisstjärnan kommer inte tillbaka den här säsongen. Han missar därmed Franska öppna, Wimbledon, OS och US open. Mycket talar för att den framgångsrika karriären nu är över.

Han har inte spelat en match sedan 17 juli 2011, då han besegrade spanjoren David Ferrer i ATP-finalen i Båstad.

Det var inför comebacken i US open samma år som svensken aldrig kom till spel. Senare visade läkarundersökningen att han hade insjuknat i körtelfeber.

Sedan dess har Söderling försökt komma tillbaka i fysisk form för att kunna göra comeback på allra högsta nivå i tennisen, men comebacken har hela tiden skjutits på framtiden.

Bland Söderlings främsta meriter märks hans finalplatser i Franska öppna 2009 och 2010. Båda gångerna föll han i finalen. 2009 vann schweizaren Roger Federer finalen i tre raka set. Året därefter var Rafael Nadal för svår. Spanjoren vann även han i tre raka set.

Svensken vann totalt 10 ATP-titlar under sin karriär och var som bäst rankad fyra i världen.
Pause Switch to Standard View Soderling press conference next week,...
Show More
Loading...
Report edy May 16, 2012 12:01 PM BST
Sad stuff. I like the guy.
Report Java May 16, 2012 12:07 PM BST
yeah - great player to watch
Report Sifon May 16, 2012 12:09 PM BST
Sad. The true number 4 player.
Report bb66 May 16, 2012 12:35 PM BST
not that I especially like him, but this is a real pity, feel for him
Post Your Reply
<CTRL+Enter> to submit